Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka algebraických výrazů pomocí algebraických dlaždic
Kuchaříková, Gabriela ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Primárním cílem předkládané práce je připravit a realizovat výuku výrazů s proměnnými v osmém ročníku základní školy za podpory algebraických dlaždic tak, aby žáci pochopili základní principy úprav jednoduchých algebraických výrazů. Sekundárním cílem bylo zjistit, zdali je možné tuto výukovou metodu aplikovat i v online prostředí, které bylo nutné na základě pandemie Covid-19 využít. Teoretická část práce se zmiňuje o zavedení symbolického jazyka algebry a o způsobech chápání písmene (proměnné). Její součástí jsou definice základních pojmů algebry na základní škole a rešerše vybraných učebnic. Jako podklad pro přípravu výzkumné části sloužila i zmínka o hladinách práce žáků s algebraickými výrazy a kategorizování chyb, kterých se žáci při úpravách dopouštějí. Nechybí zde ani představení dvou typů algebraických dlaždic. Experimentální část práce je orientována na propedeutiku dlaždic prostřednictvím operací s celými čísly, výuku výrazů s proměnnou s využitím algebraických dlaždic a rozšíření výuky výrazů na základní škole (Vietovy vzorce, doplnění na čtverec). V dílčích oddílech, které se zaměřují na jednotlivé operace s výrazy, jsou uvedeny použité úlohy během výuky a průběh řešení vybraných úloh je zaznamenán v rozhovorech mezi žáky a vyučujícím. Uvedena jsou zde pochybení žáků s jejich řešením...
Žákovské obtíže a chyby při úpravách algebraických výrazů
Bílek, Vladimír ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Žalská, Jana (oponent)
Práce se zabývá obtížemi a chybami při úpravách algebraických výrazů u žáků na druhém stupni základního vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část se zabývá popisem manipulace s algebraickými výrazy, vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií na téma algebraických výrazů. Významnou část tvoří analýza třech řad učebnic, podle nichž jsou vyučováni žáci účastnící se mého výzkumu. Jako poslední je uvedena klasifikace chyb v úpravách algebraických výrazů. Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem bylo identifikovat obtíže a chyby žáků při úpravách algebraických výrazů a při práci s nimi. Účastníky výzkumu bylo šest žáků třetího ročníku osmiletého gymnázia a osm žáků devátého ročníku základní školy. Vstupní soubor úloh byl vytvořen v rámci projektu GA ČR Kritická místa matematiky na základní škole. Šetření bylo provedeno individuálně s každým žákem metodou monitorovaných klinických rozhovorů nad řešením testovaných úloh. Získaná data byla kvalitativně zpracována po jednotlivých úlohách. Identifikované chyby byly klasifikovány a významné z nich ilustrovány konkrétními pracemi žáků. V závěrečném shrnutí poznatků jsou dány do souvislosti možné příčiny nejčastějších chyb vzhledem k používaným učebnicím a popsány postřehy z průběhu...
Žákovské obtíže a chyby při úpravách algebraických výrazů
Bílek, Vladimír ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Žalská, Jana (oponent)
Práce se zabývá obtížemi a chybami při úpravách algebraických výrazů u žáků na druhém stupni základního vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část se zabývá popisem manipulace s algebraickými výrazy, vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií na téma algebraických výrazů. Významnou část tvoří analýza třech řad učebnic, podle nichž jsou vyučováni žáci účastnící se mého výzkumu. Jako poslední je uvedena klasifikace chyb v úpravách algebraických výrazů. Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem bylo identifikovat obtíže a chyby žáků při úpravách algebraických výrazů a při práci s nimi. Účastníky výzkumu bylo šest žáků třetího ročníku osmiletého gymnázia a osm žáků devátého ročníku základní školy. Vstupní soubor úloh byl vytvořen v rámci projektu GA ČR Kritická místa matematiky na základní škole. Šetření bylo provedeno individuálně s každým žákem metodou monitorovaných klinických rozhovorů nad řešením testovaných úloh. Získaná data byla kvalitativně zpracována po jednotlivých úlohách. Identifikované chyby byly klasifikovány a významné z nich ilustrovány konkrétními pracemi žáků. V závěrečném shrnutí poznatků jsou dány do souvislosti možné příčiny nejčastějších chyb vzhledem k používaným učebnicím a popsány postřehy z průběhu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.